Hoofdimporteur Parweld Benelux
Eigen servicedienst
Gratis verzending vanaf €75
Winkel in Duffel
Snelle levering

Garantie

Mocht je product defect zijn, dan kan je op ons rekenen. We respecteren de garantietermijn die vastgesteld is per product.
Omdat herstellingen intern bij ons worden uitgevoerd, mag je steeds contact opnemen via info@weld-toorts.be of +32 (0)3 491 90 90. Het is daarnaast mogelijk om het product binnen te brengen in onze winkel.

Op onze machines geven we 2 jaar garantie vanaf verzend - of afhaaldatum. Deze garantie is zowel voor particulieren, als bedrijven van toepassing.

Bij garantieclaim zal het toestel of product bij ons moeten binnenkomen voor nazicht - herstelling. Wanneer deze opnieuw klaarstaat, geven we een seintje. Je kan opteren voor verzending met GLS of afhaling in onze winkel.

Uitzondering op garantie: Slijtonderdelen zijn uitgesloten van garantie. Hieronder vallen o.a aandrijfwielen, massakabels, laskabels, hoofdbanden,... Ben je niet zeker of jouw product onder slijtonderdelen valt? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. We helpen je graag verder.

> Garantie registreren

Het is aanbevolen om je machine online te registeren bij aankoop.

Registreer hier je nieuwe lasmachine

> Machine werkt niet - overloop onderstaande stappen

• Controleer vooraf de fouten en problemenlijst in de handleiding van de machine. Deze kan je steeds digitaal terugvinden via de productpagina van het artikel op onze website.

• Controleer of al uw toebehoren nog correct werken (bijvoorbeeld: tigtoorts, migtoorts, massakabel, laskabel, manometer,...)

• Bij MIG lassen: indien je nieuwe lasdraad monteerde en de machine plots problemen geeft. Is het aan te raden om te testen met andere lasdraad.

Hou er ook rekening mee dat bij aanpassing van staal/RVS lasdraad, naar aluminium lasdraad er andere aandrijfwielen, liner & contacttip gemonteerd moet worden.

• Bij TIG lassen: smelt de wolframnaald weg? Controleer de "+" en "-" verbinding van de tigtoorts en massakabel.
De massakabel wordt tijdens het tiglassen gemonteerd op de "+" connector. De tigtoorts op de "-" connector.

• Controleer indien het lastoestel op een verlengkabel - verlengsnoer is aangesloten of deze nog correct werkt. Stop de stekker van het lastoestel rechtstreeks in het stopcontact van de muur. Werkt het toestel naar behoren? Dan is er wellicht een probleem met het verlengsnoer.

> Lashelm werkt niet - overloop onderstaande stappen

• Zijn de reactie-ogen van de lashelm zuiver? Deze bevinden zich rond het kijkvenster aan de buitenzijde. Het is aangeraden om deze regelmatig zuiver te maken met een droge doek.

• Zijn de spatruiten zuiver? Vervang de binnen - en buitenspatruit met regelmaat.

• Is de batterij van de lashelm leeg? De XR938H, XR937H, XR940A (lashelm zelf) worden geleverd met vervangbare batterijen.
Indien deze niet meer donker wordt dien je de batterij te vernieuwen. Deze zit aan de binnenzijde van de lashelm (zijkant). De batterijen zijn in de gewone supermarkt, doe-het-zelf zaak of op onze webshop terug te vinden.
TIP - Het is aanbevolen om de lashelm niet op een donkere plaats weg te leggen (bijvoorbeeld gesloten kast). De zonnecellen helpen de levensduur van de batterij te verlengen.